Prihlásiť Zaregistrovať

Prihlásenie

Login *
Heslo *
Zapamätať

Registrácia

Polia označené hviezdičkou (*) sú povinné.
Meno *
Login *
Heslo *
Overiť heslo *
Email *
Overiť email *

V nasledujúcich riadkoch a najmä fotografiách prichádza óda na jednoduché línie. Pozrite si tipy, čo všetko sa dá vytvoriť kombináciou dvoch základných a veľmi obľúbených montessori pomôcok. V hlavnej úlohe ružová veža a hnedé schody!


Vieme, že:
- veža objasňuje dieťaťu pojem objem. Je to jasné. Dĺžka strany každej kocky sa zmenšuje o jeden centimeter. V malých rúčkach sa tak pravidelne mení ich veľkosť.
- Schody sú zas nositeľmi pojmu hrúbka. Dĺžka je stálych dvadsať centimetrov a hrúbka sa mení opäť o jeden centimeter.
Výsledok: kocky veže a hranoly schodov spolu krásne pasujú.
Keď si dieťa prejde základnými aktivitami s každým materiálom zvlášť, môže sa pustiť do množstva spoločných kombinácií. Ideálne je, ak si ich vymýšľa samo. Ak sa ale chcete inšpirovať, môžete si stiahnuť zošitok s tipmi ako na to napríklad tu u nás úplne zadarmo tu, alebo tu.
Najlepšie je začať horizontálnymi dielkami. Až keď nadobudnete istotu, pustite sa do výšky.


Niektoré z útvarov sa krásne vyvíjajú.

Ďalšie sú predskokanmi ich horizontálnych nasledovníkov.

Práce vo výškach sú ale popravde v škôlkach najobľúbenejšie. Je zjavné, prečo. Kto by odolal?


V článku sme nafotili pomôcky vyrobené stolárom a nastriekané farebným sprejom.
Originálny materiál vyzerá takto.

 vyr 2ruzova-veza-2    hts0001

Verzia ružovej veže z bukového dreva  a hnedých schodov z bukového dreva odolajú dlhšie aj neobratnejšiemu zaobchádzaniu.
Najkvalitnejšie prevedenie na trhu značky Nienhuise ružová veža, hnedé schody, alebo hnedé schody s priesvitným lakom.

Stavba týchto malých architektonických skvostov je upokojujúca aj pre dospelých, vyskúšajte!
Autorka: Lenka Straková
Foto: Lenka Straková


Najčítanejšie na blogu

Komunikácia s deťmi Montessori spôsobom

Starostlivosť o deti úzko súvisí so spôsobom komunikácie. Komunikácia montessori spôsobom zahŕňa nefalšované uznanie a rešpekt voči deťom a nasleduje montessori princípy. To zahŕňa viac než len slová a intonáciu. Je to tiež postoj, reč tela a činy odpovedajúce deťom a ich potrebám. Každému dieťaťu mladšiemu než tri roky takáto vnímavá komunikácia pomáha dôverovať jeho vychovávateľom, slobodne sa pohybovať, objavovať a rozvíjať jeho zručnosti. Ako teda vychovávateľ (rodič) komunikuje s deťmi Montessori spôsobom? Nasledujúci zoznam nie je úplný, ale ponúka niekoľko dôležitých spôsobov komunikácie v Montessori zariadení (rodine).

 

Čítať ďalej...

Päť pravidiel, ktoré pomôžu dieťatku rozprávať

Prvé slová zvyčajne prichádzajú spolu s prvými krokmi medzi dvanástym až osemnástym mesiacom. Od Márie Montessori vieme, že mozog dieťaťa v tomto období funguje ako špongia. Absorbujúca myseľ nasáva podnety z okolia, od narodenia počúva hovorenú reč svojich rodičov, všetko si to do hlávky ukladá až zrazu dôjde k zázraku a slová, najskôr veľmi jednoduché a skomolené, začne používať. Bez toho, aby sme dieťa cielene učili, postupne rozpráva. Naučí sa to úplne samo. Niektoré skôr, iné trochu neskôr, každé v čase, kedy je pripravené. Ako mu vyjsť v ústrety a túto úžasnú cestu trochu uľahčiť?

Čítať ďalej...

Ako sa hodnotí a chváli v montessori

Jednotky a päťky, posielanie za dvere, poznámky v žiackej knižke, ale ani ódy na šikovnosť či prílišné pochvaly v montessori pedagogike nenájdete. Prečo? Ako to môže bez týchto tradičných výchovných praktík fungovať? Montessori chce, aby dieťa pracovalo samo pre seba a nie za odmenu. Zameriava sa preto na vnútornú motiváciu. Vy ale predsa svoje deti ľúbite a chcete ich pochváliť! Ako teda na to?

Čítať ďalej...

Kým oslávim prvý rok (6 - 12 mesiacov)

Keď sa z malého bábätka stáva batoľa, z rodičov sa stávajú strážcovia všetkého v domácnosti. A týchto drobcov takmer vôbec nezaujímajú žiadne hračky. Malí objavitelia by chceli robiť to, čo robia aj rodičia a preto chcú všetko otvárať a zatvárať, schovávať a premiestňovať, navliekať a skúšať, čo sa kam zmestí. Ak sa deťom ponúkne to, o čo majú záujem správny čas, tak ich tieto pomôcky zabavia na dlho.

Čítať ďalej...

Separačná úzkosť

Separačná úzkosť je vývinovým obdobím, ktorým si dieťa prechádza medzi 6. až 12. mesiacom (niekedy 18.). V tomto období si vytvára puto k najbližšej osobe (väčšinou matke), pri ktorej sa cíti úplne bezpečne a isto. Ak sa tá stratí z dohľadu, prepadá panike, má strach, spustí zúfalý plač... Nakoľko dieťa žije v prítomnom okamihu, nechápe, že sa matka o chvíľu vráti, že ho neopúšťa. Chce s ňou byť v nepretržitom kontakte.

Čítať ďalej...