Montemama - Čo deťom na Vianoce, keď ich hračky vôbec nebavia ( 1,5 - 3 roky)
Prihlásiť Zaregistrovať

Prihlásenie

Login *
Heslo *
Zapamätať

Registrácia

Polia označené hviezdičkou (*) sú povinné.
Meno *
Login *
Heslo *
Overiť heslo *
Email *
Overiť email *
Captcha *

Vianočná idylka - spoločné pečenie, zdobenie stromčekov, šťastné, trpezlivé dieťa, jaj ako som sa ako mama na to tešila. A ako bola realita prekvapivo iná. Dieťa nervné, lebo všetko sa dialo inak ako očakávalo, všade veľa zaujímavých vecí, čo chce rozoberať, skúmať, svetielka, ozdoby a ešte tá mama čo má nejakú predstavu...

Večer stromček a pod ním darčeky. A baliaci papier. Veľa baliaceho papiera. No, nechem Vám kaziť idylku. Ale rada sa podelím, ktoré hračky sme využívali dlho, sú overené aj deťmi na herničkách a stáe sa k nim vracajú.

 

O knižkách Vám písať nebudem, každý si pozná svoje dieťatko najlepšie, aj to, či je knižkové a aké knižky ho zaujmú, no na jednu predsa trošku upriamim Vašu pozornosť. Ide o nádherne ilustrovanú knižku od Anne Suessovej Čo sa deje počas Vianoc. Ide o krásne veľkorozmerové leporelo určené na rozprávanie a zobrazuje Vianoce šo všetkým, čo k tomu patrí.

Jednoznačne najobľúbenejšia hračka v tomto veku je zvukostrom. Je krásny, príťažlivý, lákavý, farebný, upokojújuci a vysoko návykový aj pre dospelých. Napĺňa senzitívne obdobia detí - guľôčka je malá (senzitívne obdobie pre malé veci), vhadzuje sa do dierky (vkladanie, vhadzovanie), padá rytmicky dole a vydáva pri tom krásny zvuk (senzitívne obdobie pre poriadok, rytmus). Zvukostrom priamo odpovedá na vývojové potreby detí.

 

Matriošky

 A ich nekonečné otváranie a zatváranie. V ponuke máme tri druhy, každá sa skladá z troch rozoberateľných matriošiek a jedného "bábätka." Je len na Vás, či sa Vámm viac páčia sovičky, tučniaci alebo medvede.

 

Dúha

Dúha je úžasná balančná stavebnica, kde môžete jednotlivé oblúky skladať na seba a podporiť tým priestorvú orientáciu. Robiť si z nej dráhu pre autíčka či ohradky pre zvieratká. Neskutočné množstvo možností, ako sa hrať. V ponuke máme dve, menšiu odporúčam pre deti od 1,5 roka, tú väčšiu pre deti okolo 2,5 roka.

 

Projektory

Ideál na dlhé zimné večere. Krásne farebné fotky, ktoré si môžete večer pred spaním premietať na stenu. Krásna upokojujúca aktivita na rozvoj reči pred spaním Alebo naopak, viete aká to vie byť zábava, keď Vaše dieťa naháňa žralok? Alebo sa ono snaží chytiť tigra? My sa s nimi hráme každú zimu už štvrtý rok...

 

Triedenie

Hladať rovnaké a vhodiť do dierky, otvoriť maličký zámok, povyberať kartičky a začať odznova. Tento box obsahuje až 5 sád predlôh a kartičiek na triedenie. Deťom vždy dávajte len jednu sadu tej náročnosti, ktorá je pre ne primeranou výzvou.


Najčítanejšie na blogu

Komunikácia s deťmi Montessori spôsobom

Starostlivosť o deti úzko súvisí so spôsobom komunikácie. Komunikácia montessori spôsobom zahŕňa nefalšované uznanie a rešpekt voči deťom a nasleduje montessori princípy. To zahŕňa viac než len slová a intonáciu. Je to tiež postoj, reč tela a činy odpovedajúce deťom a ich potrebám. Každému dieťaťu mladšiemu než tri roky takáto vnímavá komunikácia pomáha dôverovať jeho vychovávateľom, slobodne sa pohybovať, objavovať a rozvíjať jeho zručnosti. Ako teda vychovávateľ (rodič) komunikuje s deťmi Montessori spôsobom? Nasledujúci zoznam nie je úplný, ale ponúka niekoľko dôležitých spôsobov komunikácie v Montessori zariadení (rodine).

 

Čítať ďalej...

To najlepšie pre najmenších (0 - 6 mesiacov)

Keď sa bábätko narodí, tak to najdôležitejšie pre neho sú rodičia. Ich hlas, vôňa, tvár. To, ako sa s novorodencom zaobchádza, si nesie so sebou celý život. Rovnako je to aj s koncentráciou. Už dvojtýždňové bábätko sa dokáže koncentrovane pozerať na kontrastne čierno-biele obrazce. Preto je prvá montessori pomôcka pre deti práve závesný čierno-biely mobil známy ako Munari.

Čítať ďalej...

Päť pravidiel, ktoré pomôžu dieťatku rozprávať

Prvé slová zvyčajne prichádzajú spolu s prvými krokmi medzi dvanástym až osemnástym mesiacom. Od Márie Montessori vieme, že mozog dieťaťa v tomto období funguje ako špongia. Absorbujúca myseľ nasáva podnety z okolia, od narodenia počúva hovorenú reč svojich rodičov, všetko si to do hlávky ukladá až zrazu dôjde k zázraku a slová, najskôr veľmi jednoduché a skomolené, začne používať. Bez toho, aby sme dieťa cielene učili, postupne rozpráva. Naučí sa to úplne samo. Niektoré skôr, iné trochu neskôr, každé v čase, kedy je pripravené. Ako mu vyjsť v ústrety a túto úžasnú cestu trochu uľahčiť?

Čítať ďalej...

Ako sa hodnotí a chváli v montessori

Jednotky a päťky, posielanie za dvere, poznámky v žiackej knižke, ale ani ódy na šikovnosť či prílišné pochvaly v montessori pedagogike nenájdete. Prečo? Ako to môže bez týchto tradičných výchovných praktík fungovať? Montessori chce, aby dieťa pracovalo samo pre seba a nie za odmenu. Zameriava sa preto na vnútornú motiváciu. Vy ale predsa svoje deti ľúbite a chcete ich pochváliť! Ako teda na to?

Čítať ďalej...

Psychomotorický vývoj dieťaťa

Psychomotorický vývoj je jedným z najdôležitejších procesov v živote každého človeka, a preto mu treba venovať dostatočnú rodičovskú pozornosť. Avšak nezabúdajme, že netreba hneď na začiatku očakávať veľké pokroky. Musíme si uvedomiť, že každé dieťa je iné a môže sa stať, že bude vo vývoji buď zaostávať alebo práve naopak veľmi napredovať. Preto sa nikdy nesnažte svojmu dieťatku nasilu vnucovať spôsoby, ktoré sú mu ešte cudzie a nemá na nich dostatočne vyvinuté zmysly a motoriku.
Akými vývojovými fázami dieťa prejde a ako sa k nim treba postaviť? O čo sa treba pri jednotlivých fázach snažiť a ako s dieťaťom cvičiť? To sa dozviete v tomto článku.

Čítať ďalej...