Montemama - Priraďovanie - ako na to
Prihlásiť Zaregistrovať

Prihlásenie

Login *
Heslo *
Zapamätať

Registrácia

Polia označené hviezdičkou (*) sú povinné.
Meno *
Login *
Heslo *
Overiť heslo *
Email *
Overiť email *
Captcha *

Priraďovanie k obrázkom je veľmi obľúbenou aktivitou. Určite už aj vy ste ju doma s vašimi deťmi vyskúšali. Ako však s priraďovaním začať a ako presne postupovať, o tom bude tento krátky článok.

 

priradovanie11.  Miniatúry.

Na začiatok si vyberiete, aké predmety, nazvime ich miniatúry, bude dieťa priraďovať. Malo by to mať tematiku, ktorá dieťa zaujíma. Najčastejšou a najobľúbenejšou témou pre najmenších sú zvieratká, postupne môžete zvýšiť náročnosť napríklad na plemená psov, kvety, dinosaury, hudobné nástroje, svetové stavby a podobne. Dôležité je, aby sa dieťa ešte pred samotným priraďovaním stihlo s miniatúrami zoznámiť. Prezrieť si ich, pochytať, všimnúť detaily, môže ich zapojiť aj do hry podľa svojej fantázie. To dieťa ocení najmä ak sa zoznamuje napríklad s plemenami psov či mačiek, kde je veľa rôznych detailov, ktoré odlišujú jedno plemeno od druhého. Môžete v tejto zoznamovacej fáze dieťaťu miniatúry pomenovávať, rozprávať sa o tom, v čom sa odlišujú, aké majú farby, tvary atď..

 2. Fotka miniatúry.

Keď máte toto za sebou, môžete dieťaťu nachystať fotky miniatúr na priraďovanie. Mali by to byť fotky miniatúr na bielom pozadí, aby farebné pozadie neodvádzalo pozornosť dieťaťa. To čo teda dieťa drží v ruke, by malo byť úplne totožné s tým, čo vidí na obrázku. Takto sa utvrdí v tom, že miniatúry pozná a vie ich od seba odlíšiť.

 priradovanie33. Reálny obrázok miniatúry

Keď dieťa zvládlo priraďovanie k fotkám, môžete mu to sťažiť a ponúknuť mu obrázky z reálneho života. Teda obrázky reálnych zvieratiek, psov, stavieb, no stále na nerušivom bielom pozadí.

4. Reálny obrázok miniatúry v prirodzenom prostredí

Dostávate sa do cieľovej rovinky. Priraďovanie zvieratiek k ich obrázkom v prírode je najťažším levelom. Dieťa už bez problémov rozpozná zvieratko a môže rozložiť svoju pozornosť aj na pozadie a skúmať, kde zvieratko žije, čo na fotke papá alebo čo robí. Rozširuje  si okruh vedomostí a aj slovnú zásobu.


Možno si teraz hovoríte, že je to priveľa vytvárania obrázkov na jednu tú istú vec. No verte, že ak dieťa niečo zaujíma, veľmi rado sa k tomu vracia a o to radšej, ak je to s postupnými obmenami. V konečnom dôsledku si aj vy poviete, že investícia sa oplatila a dieťa sa s miniatúrami dlho vyhralo.

 

 

Nemáte čas pripravovať kartičky k miniatúram? Nevadí! K miniatúram Safari sme ich vytvorili za vás, pozrite si materiály na stiahnutie. Už len vytlačiť, zalaminovať, postrihať a môžete sa hrať.

 

Súvisiace produkty

V ponuke máme mnoho ďalších miniatúr!


Najčítanejšie na blogu

Komunikácia s deťmi Montessori spôsobom

Starostlivosť o deti úzko súvisí so spôsobom komunikácie. Komunikácia montessori spôsobom zahŕňa nefalšované uznanie a rešpekt voči deťom a nasleduje montessori princípy. To zahŕňa viac než len slová a intonáciu. Je to tiež postoj, reč tela a činy odpovedajúce deťom a ich potrebám. Každému dieťaťu mladšiemu než tri roky takáto vnímavá komunikácia pomáha dôverovať jeho vychovávateľom, slobodne sa pohybovať, objavovať a rozvíjať jeho zručnosti. Ako teda vychovávateľ (rodič) komunikuje s deťmi Montessori spôsobom? Nasledujúci zoznam nie je úplný, ale ponúka niekoľko dôležitých spôsobov komunikácie v Montessori zariadení (rodine).

 

Čítať ďalej...

Päť pravidiel, ktoré pomôžu dieťatku rozprávať

Prvé slová zvyčajne prichádzajú spolu s prvými krokmi medzi dvanástym až osemnástym mesiacom. Od Márie Montessori vieme, že mozog dieťaťa v tomto období funguje ako špongia. Absorbujúca myseľ nasáva podnety z okolia, od narodenia počúva hovorenú reč svojich rodičov, všetko si to do hlávky ukladá až zrazu dôjde k zázraku a slová, najskôr veľmi jednoduché a skomolené, začne používať. Bez toho, aby sme dieťa cielene učili, postupne rozpráva. Naučí sa to úplne samo. Niektoré skôr, iné trochu neskôr, každé v čase, kedy je pripravené. Ako mu vyjsť v ústrety a túto úžasnú cestu trochu uľahčiť?

Čítať ďalej...

Ako sa hodnotí a chváli v montessori

Jednotky a päťky, posielanie za dvere, poznámky v žiackej knižke, ale ani ódy na šikovnosť či prílišné pochvaly v montessori pedagogike nenájdete. Prečo? Ako to môže bez týchto tradičných výchovných praktík fungovať? Montessori chce, aby dieťa pracovalo samo pre seba a nie za odmenu. Zameriava sa preto na vnútornú motiváciu. Vy ale predsa svoje deti ľúbite a chcete ich pochváliť! Ako teda na to?

Čítať ďalej...

To najlepšie pre najmenších (0 - 6 mesiacov)

Keď sa bábätko narodí, tak to najdôležitejšie pre neho sú rodičia. Ich hlas, vôňa, tvár. To, ako sa s novorodencom zaobchádza, si nesie so sebou celý život. Rovnako je to aj s koncentráciou. Už dvojtýždňové bábätko sa dokáže koncentrovane pozerať na kontrastne čierno-biele obrazce. Preto je prvá montessori pomôcka pre deti práve závesný čierno-biely mobil známy ako Munari.

Čítať ďalej...

Kým oslávim prvý rok (6 - 12 mesiacov)

Keď sa z malého bábätka stáva batoľa, z rodičov sa stávajú strážcovia všetkého v domácnosti. A týchto drobcov takmer vôbec nezaujímajú žiadne hračky. Malí objavitelia by chceli robiť to, čo robia aj rodičia a preto chcú všetko otvárať a zatvárať, schovávať a premiestňovať, navliekať a skúšať, čo sa kam zmestí. Ak sa deťom ponúkne to, o čo majú záujem správny čas, tak ich tieto pomôcky zabavia na dlho.

Čítať ďalej...