Prihlásiť Zaregistrovať

Prihlásenie

Login *
Heslo *
Zapamätať

Registrácia

Polia označené hviezdičkou (*) sú povinné.
Meno *
Login *
Heslo *
Overiť heslo *
Email *
Overiť email *
Captcha *

INFRA Slovakia, s. r. o., v spolupráci s Pedagogickou fakultou UMB Banská Bystrica a Malíčkom Vás srdečne pozývajú na odbornú medzinárodnú konferenciu.

HLAVA, RAMENÁ, KOLENÁ, PALCE alebo CELOSTNÝ ROZVOJ DIEŤAŤA (NIELEN) V MATERSKEJ ŠKOLE

 

konferenciaNad konferenciou prevzal osobnú záštitu minister školstva Peter Plavčan.

 

Čo sa dozviete?

Prečo u detí podporovať tvorivosť? Čo môžeme v materskej škole urobiť pre správny vývin reči? Ako môžu skupinové hry rozvíjať pozornosť a fantáziu? Ako motivovať deti k hudbe? O čom hovorí kresba dieťaťa? Čo deti najviac potrebujú a čoho sa boja? Prečo je prvých šesť rokov života kľúčových? Nielen na tieto otázky, ale i na mnohé ďalšie sa pokúsia odpovedať renomovaní odborníci z oblastí pedagogika a psychológia.

 

Pre koho je určená?

Konferencia je určená pre riaditeľky a učiteľky materských škôl, špeciálnych a liečebných pedagógov, školských psychológov, logopédov, ale i pre rodičov detí vo veku 0 až 6  rokov. Pre všetkých, ktorí sa chcú dozvedieť viac o schopnostiach, možnostiach, ale i limitoch detí a o tom, prečo je dôležitý ich celostný rozvoj. Lebo dieťa, to nie je len hlava...
 

Kedy a kde?

11.5.2017
Hotel Barónka ****, Mudrochova 2, Bratislava - Rača

 

Na čo sa môžete tešiť?

8.00 – 8.45      
Prezentácia a ranné občerstvenie


8.45 – 9.15
Otvorenie konferencie
PaedDr. Lucia Senajová Dobrodenková  (INFRA Slovakia)
Mgr. Ľubica Kaiserová (Malíček)
doc. PaedDr. Štefan Porubský, PhD. (PdF UMB B. Bystrica)


9.15 – 9.45        
Tvorivé dieťa v materskej škole
prof. PhDr. Miron Zelina, DrSc.


9.45 – 10.30        
Dieťa a zrozumiteľnosť jeho reči
PhDr. Dana Buntová, PhD.


10.30 – 11.00
Prestávka na občerstvenie


11.00 – 11.45  
Krížom-krážom cez záhradu...
alebo ako dieťa rozvíjať v skupinových hrách
doc. PaedDr. Barbora Kováčová, PhD.

 

11.45 – 12.45      
Obedová prestávka


12.45 – 13.45
Hudba je v každom z nás
Mgr. art. Ivan Šiller, ArtD.
Mgr. art. Tomáš Boroš, PhD., ArtD.


13.45 – 14.30        
Prečo pri výtvarných činnstiach s deťmi nestačí len kresliť a maľovať
doc. PaedDr. Daniela Valachová, PhD.


14.30 – 15.00        
Prestávka na občerstvenie


15.00 – 16.15        
Proč nelze navážit 15 deka něhy?
PhDr. Marek Herman

 

16.15 – 17.00         

Záver konferencie, tombola - žrebovanie o zaujímavé ceny.

 

Informačný leták na stiahnutie TU.

 

Viac info a prihláška.


Najčítanejšie na blogu

Komunikácia s deťmi Montessori spôsobom

Starostlivosť o deti úzko súvisí so spôsobom komunikácie. Komunikácia montessori spôsobom zahŕňa nefalšované uznanie a rešpekt voči deťom a nasleduje montessori princípy. To zahŕňa viac než len slová a intonáciu. Je to tiež postoj, reč tela a činy odpovedajúce deťom a ich potrebám. Každému dieťaťu mladšiemu než tri roky takáto vnímavá komunikácia pomáha dôverovať jeho vychovávateľom, slobodne sa pohybovať, objavovať a rozvíjať jeho zručnosti. Ako teda vychovávateľ (rodič) komunikuje s deťmi Montessori spôsobom? Nasledujúci zoznam nie je úplný, ale ponúka niekoľko dôležitých spôsobov komunikácie v Montessori zariadení (rodine).

 

Čítať ďalej...

Päť pravidiel, ktoré pomôžu dieťatku rozprávať

Prvé slová zvyčajne prichádzajú spolu s prvými krokmi medzi dvanástym až osemnástym mesiacom. Od Márie Montessori vieme, že mozog dieťaťa v tomto období funguje ako špongia. Absorbujúca myseľ nasáva podnety z okolia, od narodenia počúva hovorenú reč svojich rodičov, všetko si to do hlávky ukladá až zrazu dôjde k zázraku a slová, najskôr veľmi jednoduché a skomolené, začne používať. Bez toho, aby sme dieťa cielene učili, postupne rozpráva. Naučí sa to úplne samo. Niektoré skôr, iné trochu neskôr, každé v čase, kedy je pripravené. Ako mu vyjsť v ústrety a túto úžasnú cestu trochu uľahčiť?

Čítať ďalej...

Ako sa hodnotí a chváli v montessori

Jednotky a päťky, posielanie za dvere, poznámky v žiackej knižke, ale ani ódy na šikovnosť či prílišné pochvaly v montessori pedagogike nenájdete. Prečo? Ako to môže bez týchto tradičných výchovných praktík fungovať? Montessori chce, aby dieťa pracovalo samo pre seba a nie za odmenu. Zameriava sa preto na vnútornú motiváciu. Vy ale predsa svoje deti ľúbite a chcete ich pochváliť! Ako teda na to?

Čítať ďalej...

To najlepšie pre najmenších (0 - 6 mesiacov)

Keď sa bábätko narodí, tak to najdôležitejšie pre neho sú rodičia. Ich hlas, vôňa, tvár. To, ako sa s novorodencom zaobchádza, si nesie so sebou celý život. Rovnako je to aj s koncentráciou. Už dvojtýždňové bábätko sa dokáže koncentrovane pozerať na kontrastne čierno-biele obrazce. Preto je prvá montessori pomôcka pre deti práve závesný čierno-biely mobil známy ako Munari.

Čítať ďalej...

Kým oslávim prvý rok (6 - 12 mesiacov)

Keď sa z malého bábätka stáva batoľa, z rodičov sa stávajú strážcovia všetkého v domácnosti. A týchto drobcov takmer vôbec nezaujímajú žiadne hračky. Malí objavitelia by chceli robiť to, čo robia aj rodičia a preto chcú všetko otvárať a zatvárať, schovávať a premiestňovať, navliekať a skúšať, čo sa kam zmestí. Ak sa deťom ponúkne to, o čo majú záujem správny čas, tak ich tieto pomôcky zabavia na dlho.

Čítať ďalej...