Prihlásiť Zaregistrovať

Prihlásenie

Login *
Heslo *
Zapamätať

Registrácia

Polia označené hviezdičkou (*) sú povinné.
Meno *
Login *
Heslo *
Overiť heslo *
Email *
Overiť email *

INFRA Slovakia, s. r. o., v spolupráci s Pedagogickou fakultou UMB Banská Bystrica a Malíčkom Vás srdečne pozývajú na odbornú medzinárodnú konferenciu.

HLAVA, RAMENÁ, KOLENÁ, PALCE alebo CELOSTNÝ ROZVOJ DIEŤAŤA (NIELEN) V MATERSKEJ ŠKOLE

 

konferenciaNad konferenciou prevzal osobnú záštitu minister školstva Peter Plavčan.

 

Čo sa dozviete?

Prečo u detí podporovať tvorivosť? Čo môžeme v materskej škole urobiť pre správny vývin reči? Ako môžu skupinové hry rozvíjať pozornosť a fantáziu? Ako motivovať deti k hudbe? O čom hovorí kresba dieťaťa? Čo deti najviac potrebujú a čoho sa boja? Prečo je prvých šesť rokov života kľúčových? Nielen na tieto otázky, ale i na mnohé ďalšie sa pokúsia odpovedať renomovaní odborníci z oblastí pedagogika a psychológia.

 

Pre koho je určená?

Konferencia je určená pre riaditeľky a učiteľky materských škôl, špeciálnych a liečebných pedagógov, školských psychológov, logopédov, ale i pre rodičov detí vo veku 0 až 6  rokov. Pre všetkých, ktorí sa chcú dozvedieť viac o schopnostiach, možnostiach, ale i limitoch detí a o tom, prečo je dôležitý ich celostný rozvoj. Lebo dieťa, to nie je len hlava...
 

Kedy a kde?

11.5.2017
Hotel Barónka ****, Mudrochova 2, Bratislava - Rača

 

Na čo sa môžete tešiť?

8.00 – 8.45      
Prezentácia a ranné občerstvenie


8.45 – 9.15
Otvorenie konferencie
PaedDr. Lucia Senajová Dobrodenková  (INFRA Slovakia)
Mgr. Ľubica Kaiserová (Malíček)
doc. PaedDr. Štefan Porubský, PhD. (PdF UMB B. Bystrica)


9.15 – 9.45        
Tvorivé dieťa v materskej škole
prof. PhDr. Miron Zelina, DrSc.


9.45 – 10.30        
Dieťa a zrozumiteľnosť jeho reči
PhDr. Dana Buntová, PhD.


10.30 – 11.00
Prestávka na občerstvenie


11.00 – 11.45  
Krížom-krážom cez záhradu...
alebo ako dieťa rozvíjať v skupinových hrách
doc. PaedDr. Barbora Kováčová, PhD.

 

11.45 – 12.45      
Obedová prestávka


12.45 – 13.45
Hudba je v každom z nás
Mgr. art. Ivan Šiller, ArtD.
Mgr. art. Tomáš Boroš, PhD., ArtD.


13.45 – 14.30        
Prečo pri výtvarných činnstiach s deťmi nestačí len kresliť a maľovať
doc. PaedDr. Daniela Valachová, PhD.


14.30 – 15.00        
Prestávka na občerstvenie


15.00 – 16.15        
Proč nelze navážit 15 deka něhy?
PhDr. Marek Herman

 

16.15 – 17.00         

Záver konferencie, tombola - žrebovanie o zaujímavé ceny.

 

Informačný leták na stiahnutie TU.

 

Viac info a prihláška.


Najčítanejšie na blogu

Komunikácia s deťmi Montessori spôsobom

Starostlivosť o deti úzko súvisí so spôsobom komunikácie. Komunikácia montessori spôsobom zahŕňa nefalšované uznanie a rešpekt voči deťom a nasleduje montessori princípy. To zahŕňa viac než len slová a intonáciu. Je to tiež postoj, reč tela a činy odpovedajúce deťom a ich potrebám. Každému dieťaťu mladšiemu než tri roky takáto vnímavá komunikácia pomáha dôverovať jeho vychovávateľom, slobodne sa pohybovať, objavovať a rozvíjať jeho zručnosti. Ako teda vychovávateľ (rodič) komunikuje s deťmi Montessori spôsobom? Nasledujúci zoznam nie je úplný, ale ponúka niekoľko dôležitých spôsobov komunikácie v Montessori zariadení (rodine).

 

Čítať ďalej...

Päť pravidiel, ktoré pomôžu dieťatku rozprávať

Prvé slová zvyčajne prichádzajú spolu s prvými krokmi medzi dvanástym až osemnástym mesiacom. Od Márie Montessori vieme, že mozog dieťaťa v tomto období funguje ako špongia. Absorbujúca myseľ nasáva podnety z okolia, od narodenia počúva hovorenú reč svojich rodičov, všetko si to do hlávky ukladá až zrazu dôjde k zázraku a slová, najskôr veľmi jednoduché a skomolené, začne používať. Bez toho, aby sme dieťa cielene učili, postupne rozpráva. Naučí sa to úplne samo. Niektoré skôr, iné trochu neskôr, každé v čase, kedy je pripravené. Ako mu vyjsť v ústrety a túto úžasnú cestu trochu uľahčiť?

Čítať ďalej...

Ako sa hodnotí a chváli v montessori

Jednotky a päťky, posielanie za dvere, poznámky v žiackej knižke, ale ani ódy na šikovnosť či prílišné pochvaly v montessori pedagogike nenájdete. Prečo? Ako to môže bez týchto tradičných výchovných praktík fungovať? Montessori chce, aby dieťa pracovalo samo pre seba a nie za odmenu. Zameriava sa preto na vnútornú motiváciu. Vy ale predsa svoje deti ľúbite a chcete ich pochváliť! Ako teda na to?

Čítať ďalej...

Kým oslávim prvý rok (6 - 12 mesiacov)

Keď sa z malého bábätka stáva batoľa, z rodičov sa stávajú strážcovia všetkého v domácnosti. A týchto drobcov takmer vôbec nezaujímajú žiadne hračky. Malí objavitelia by chceli robiť to, čo robia aj rodičia a preto chcú všetko otvárať a zatvárať, schovávať a premiestňovať, navliekať a skúšať, čo sa kam zmestí. Ak sa deťom ponúkne to, o čo majú záujem správny čas, tak ich tieto pomôcky zabavia na dlho.

Čítať ďalej...

Separačná úzkosť

Separačná úzkosť je vývinovým obdobím, ktorým si dieťa prechádza medzi 6. až 12. mesiacom (niekedy 18.). V tomto období si vytvára puto k najbližšej osobe (väčšinou matke), pri ktorej sa cíti úplne bezpečne a isto. Ak sa tá stratí z dohľadu, prepadá panike, má strach, spustí zúfalý plač... Nakoľko dieťa žije v prítomnom okamihu, nechápe, že sa matka o chvíľu vráti, že ho neopúšťa. Chce s ňou byť v nepretržitom kontakte.

Čítať ďalej...